Klachtenregeling

Heb je een klacht over je verloskundige?
Het is belangrijk dat je je goed voelt bij je verloskundige. Want zwanger zijn is al spannend genoeg. Daarom doen we er bij De Bakermat alles aan om jou/jullie en je kindje goed te begeleiden. Het is prettig als het contact met de verloskundige(n) in onze praktijk deskundig en goed verloopt. Toch kan het voorkomen dat je een klacht hebt.

Bespreek je klacht met je verloskundige.
Zit je met vragen? Of twijfels? Ben je ergens niet tevreden over? Vertel het alsjeblieft! Als je klachten hebt over de zorgverlening van De Bakermat is het fijn als je dit eerst bespreekt met je verloskundige. Bij de Bakermat nemen we graag de tijd om rustig met je te praten. Misschien is er sprake van een misverstand en kan dat in een gesprek opgelost worden.

Indien een gesprek niet mogelijk is, kun je de klacht bespreken met één van de andere verloskundigen die in een kringverband zijn verbonden aan de praktijk. Zij zal het probleem dan met je verloskundige van De Bakermat bespreken en je wordt geïnformeerd over de uitkomst hiervan.

Schakel een klachtenfunctionaris in.
Lukt het niet om er samen uit te komen? Of wil je hulp bij het indienen van een klacht? Neem dan contact op met de klachtenfunctionaris van het CBKZ (Centraal Bureau Klachtenmanagement in de Zorg). Zij/hij is onpartijdig, werkt onafhankelijk en helpt je graag verder met ondersteuning en advies. Ook bemiddelt de klachtenfunctionaris bij het vinden van een oplossing. Alles wat je de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk.

De externe klachtenfunctionaris van het CBKZ is telefonisch bereikbaar van maandag tot en met vrijdag (van 09.00 tot 12.00 uur en van 13.00 tot 16.30 uur) via 088 - 0245123.
Je kunt ook een mail sturen naar klachtverloskunde@cbkz.nl

Kijk voor meer informatie op www.klachtverloskunde.nl

De verloskundige van De Bakermat is ingeschreven in het kwaliteitsregister van de KNOV.